Клас 8 ІІ семестр
Урок №17
Тема. Відображення базових графічних примітивів – лінія, прямокутник, сектор, ламана, еліпс, налаштування стилю та кольору примітивів засобами мови програмування. Відображення рисунків із зовнішніх файлів.
Цілі:
- навчальна: сформувати свідомі знання з даної теми, закріпити правила поведінки в школі, навчити відображати базові графічні прімітиви в програмах;
- розвивальна: розвивати мислительні процеси дітей та моторику рук, сприяти всебічному розвитку;
- виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання та наочність: інструктаж з ТБ, роздатковий матеріал, комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: Lazarus
Хід уроку
І. Організаційний етап
- привітання
- перевірка присутніх
"Самоналаштування"
- Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте :
Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.
Я особистість творча.
Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці.
- перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
Перевірка домашнього завдання
1. Які графічні примітиви можна створювати у графічному редакторі та текстовому процесорі?
2. Які властивості графічних примітивів ви знаєте?
3. Які спільні властивості напису, кнопки і форми ви знаєте?
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Сьогодні ми будемо працювати над графічними складовими програм.
IV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)
Для малювання ліній і фігур у процесі виконання програми на формі в середовищі програмування Lazarus потрібно розміщувати полотно. Для цього звертаються до властивості Canvas — властивості об’єкта Form, який у свою чергу є об’єктом, що має свої методи та властивості. Методи використовують для побудови на полотні різних фігур, а властивості — щоб задавати колір лінії, її товщину тощо.
Розмір полотна визначається значеннями властивостей Height — кількість точок по вертикалі, та Width — по горизонталі. Полотно складається з окремих точок — пікселів, координати яких задаються значеннями х та у.
Як і в графічному редакторі, у середовищі програмування Lazarus можна малювати олівцем та пензликом. Для цього використовують властивості полотна Pen та Brush:
Forml.Canvas.Pen або Forml.Canvas.Brush
Можна задавати значення властивостей інструментів малювання:
Forml. Canvas . Pen. Color — колір;
Forml. Canvas . Pen. Width — ширина;
Forml. Canvas . Pen. Style — стиль. |